Мої вітання! Сподіваюся, що візит на мій блог буде для Вас цікавим і корисним!!!

Для вчителів

5 причин чому вчителі повинні записувати себе на відео

Всі люди від дітей до дорослих, коли вони в чомусь не впевнені, просять: «Подивись як я це роблю». І вони мають рацію, адже погляд чи думка з боку завжди може розкрити ті аспекти, які ви особисто не помічали. Але, як бути в ситуації, коли ви авторитет і від вас чекають, що ви маєте все знати, вміти та ще й навчати цьому інших. Прохання про допомогу більшість, на жаль, може сприйняти за слабкість, або не компетентність. То як бути в такій ситуації? Відповідь проста, записувати себе на відео. Сьогодні така можливість доступна кожному, адже цифровий фотоапарат, або смартфон є в більшості сімей. Розглянемо, чим ця процедура може допомогти українському учителю.

Методичні прийоми для узагальнення та систематизації знань

Практично в усіх типах уроку присутній такий елемент як узагальнення та систематизація знань. Методичні прийоми, які застосовуються на цьому етапі уроку, дуже різноманітні, але головне, щоб вони відповідали вашому темпераменту, рівню підготовки, враховували вікові особливості класу, з яким ви працюєте. 


Як заповнювати журнал та спілкуватися про оцінки учнів з батьками після зміни Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах?” – роз’яснення від МОН

“У вчителів виникали питання, як працювати зі змінами до Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах. Запитання були технічними, наприклад, як заповнювати класний журнал, чи як правильно спілкуватися з батьками про оцінки їх дітей. Тому ми написали цей лист, в якому дали роз’яснення, якими можуть послуговуватись педагоги при організації своєї роботи ”, - зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.


Робочий час педагогічних працівників: правові аспекти


Трудові відносини у системі загальної середньої освіти регулюються Кодексом законів про працю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами.


Відповідно до ст. 50 Кодексу законів про працю України (КЗпП), нормальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. 

Для окремих категорій працівників з високим інтелектуальним і нервовим навантаженням (учителі, викладачі, лікарі та ін.) статтею 51 КЗпП України передбачено встановлення скороченої тривалості робочого часу. 

Формула організації освітнього процесу у школі: методи, форми, засоби...

Ніде правди діти: деколи виникає плутанина у розумінні — а отже й застосуванні — таких ключових понять, як «методи», «форми», «прийоми» і «засоби навчання». Спробуймо разом з’ясувати, як їх розрізняти одне від одного Закінчивши виш та розпочавши активно педагогічну працю, уже не до теорії загалом. 
Ця публікація не займе багато часу — лиш освіжить у пам’яті давно вивчене.



Рекомендації щодо проведення предметного тижня в школі

Предметні тижні у школі — одна з найцікавіших форм організації навчально-виховного процесу, можливість і для вчителя, і для учня проявити свої багатогранні здібності. Адміністрація школи має лиш усе по порядку організувати Стійкий інтерес до навчального предмета є запорукою успішного засвоєння програмового матеріалу. Тож учителі мають забезпечувати сприятливі умови для формування учня, зацікавленого і вмотивованого до успішного навчання. Щоб посилити інтерес учнів до навчальних предметів, поглибити прагнення до пізнання і саморозвитку, у школах систематично проводять предметні тижні.


Нюанси встановлення доплати за завідування навчальним кабінетом

Початок навчального року, як правило, школи зустрічають у повній «бойовій» готовності. Навчальні кабінети турботливо відремонтовані, облаштовані меблями та засобами для навчання, наповнені необхідними навчальними посібниками. І про все це подбали завідувачі навчальних кабінетів. А за відповідальне ставлення та забезпечення роботи кабінету протягом 2016-2017 навчального року завідувачу встановлюється відповідна доплата.

Навчальні програми для початкової школи (1-4 класи)

Навчальні програми для початкових класів з навчанням українською мовою та іншими мовами національних меншин затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 4 серпня 2016 року.


Скачати...






Методичні матеріали для проведення першого уроку в 2016-2017 н.р.

Яким повинен бути конспект уроку (методичні рекомендації)



Початок конспекту оформляється за загальною схемою. Спочатку  зазначаються: тема, мета заняття, його тип, методи і прийоми проведення, засоби наочності й технічні засоби навчання, використана в процесі підготовки до заняття література.

Дидактична мета визначається, виходячи зі змісту матеріалу програми, вона вказує на результат, який передбачається досягнути.

Доцільно виділити навчальні завдання, які визначають формування умінь і навичок: виконувати конкретну операцію, дію; відрізняти правильнее виконання дії, якою необхідно оволодіти, від неправильного; визначати, пояснювати, обґрунтовувати характерні ознаки, принципи правильного виконання дії.

П'ятнадцять способів втрати часу на уроці

У практиці окремих вчителів, особливо молодих, нерідко можна побачити набір випадкових, органічно непов'язаних, а часом і зайвих форм організації навчального часу на уроці. Позбавлена доцільної і міцної внутрішньої організації, така «система» як малоефективна, так і доволі багато забирає  "дорогого" часу на уроці, в результаті чого не вдається виконати поставлені завдання. 
Забезпечити максимальне та ефективне навчання на уроці допоможуть 15 рекомендацій Євгена Ривкіна. 

Сучасний урок: основні вимоги щодо підготовки та проведення

На початку 90-х років минулого століття в якості природної реакції на перебудову в педагогічному середовищі виникли гострі дискусії, під час яких шукали істинні причини низької ефективності навчального процесу в школі. І  головну з них побачили в уроці – як ніби-то архаїчній формі організації навчальної діяльності дітей. Найгострішими були виступи спеціалістів з організації ігор та інших видів виховної діяльності, тобто тих, які безпосередньо уроків у школі не проводили. Вони стверджували: «Урок як форму організації навчання придумав Я.-А. Коменський ще чотири століття тому. Отже, урок – це архаїка. Він об’єктивно застарів за цей час і вичерпав себе. Словосполучення «сучасний урок»  це – нонсенс, абсурд».



Нормативна база, що регламентує початок 2015-2016 навчального року



Проведення Першого уроку у 2015–2016 н.р.

Інститутом проблем виховання НАПН України розроблено й упорядковано методичні матеріали на допомогу вчителям у проведенні Першого уроку у 2015/2016 навчальному році.
Методичні матеріали розроблені відповідно до листа МОН України 1/9-354 від 24.07.2015 р.«Про тематику Першого уроку в 2015/2016 навчальному році». Детальніше...

Методичні матеріали для підготовки Першого уроку. Детальніше...

Телеканал ПлюсПлюс підготував для дітей серію цікавих мультфільмів про Україну «Це – наше і це – твоє», які можуть бути залучені педагогами до проведення Першого уроку для учнів початкової школи.  Проект «Це – наше і це – твоє» налічує 12 коротких мультфільмів з оригінальною історією та цікавими фактами про Україну. Переглянути...

Розробки і сценарії Першого уроку. Переглянути...


Затверджено Інструкцію щодо заповнення  Класного журналу в 1-4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів
До уваги керівників загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів початкових класів!
Наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015  № 412 затверджено Інструкцію щодо заповнення  Класного журналу в 1-4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2015 р. за № 472/26917.



Атестація - 2015

Етика у класі: про що треба знати вчителю

Етика та мораль часто асоціюються з релігійним вихованням, однак школи також можуть давати учням важливі уроки осмислення етичної поведінки. «Існує великий страх, що так чи інакше викладання етики у школі сформує в дітей якусь певну релігійну точку зору, – каже доктор філософіє зі США Брюс Вайнштейн. – І все-ж таки у школі просто неможливо не вчити етики». Ці цінності в різних частинах світу визначаються по-різному, але при цьому всі вони є міжкультурними та очікуваними в існуючих групах людей. Тому, як стверджує Вайнштейн, етичні цінності повинні виходити за межі стін храмів і викладатись у школах, а також повноправно існувати в сім’ях. Читати далі...


Щодо законодавчих змін до пенсійного законодавства

2 березня поточного року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення». Ці зміни регулюють питання пенсійного забезпечення і умовно їх можна поділити на три основні блоки. На особливостях внесених змін до пенсійного законодавства зупинився Голова правління Пенсійного фонду України Олексій Зарудний під час брифінгу перед прямою телефонною лінією Кабінету Міністрів України 13 березня. 
                                                                   Читати далі...

2 коментарі:

  1. Який же ви молодець! Дуже приємно було побачити справжнього ДИРЕКТОРА ШКОЛИ,освітнього фахівця, а не просто господарника. Із задоволенням переглянула та взяла до використання зібрані вами матеріали. Дякую!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую вам за теплі слова. Приємно, що знадобилися в роботі окремі мої матеріали.


      Видалити